Mencari...

Apa yang Perlu Dicari

Bongkar Keajaiban Sedekah


Posted : Missone2

Sedekah adalah suatu patah perkataan yang amat sinonim dengan masyarakat kita. Sedekah adalah sebahagian kecil daripada nilai moral dan agama.Sesiapa yang hendak bersedekah dialu-alukan, yang tidak bersedekah tidak mengapa kerana sedekah bukan suatu paksaan.Terdapat pelbagai jenis sedekah....sedekah harta, wang ringgit, tingkallaku, senyuman dan sebagainya


Surah al-Baqarah ayat 261 adalah antara ayat suci al-Quran yang popular dalam membuktikan kelebihan bagi mereka yang bersedekah. Allah berfirman yang bermaksud: Perumpamaan nafkah yang dikeluarkan oleh orang-orang yang menafkahkan hartanya pada jalan Allah adalah seperti sebutir benih yang menumbuhkan tujuh butir dan daripada setiap butir, tumbuh pula 100 butir benih. Allah melipatgandakan ganjaran bagi sesiapa yang yang dikehendakinya. Allah Maha Luas Kurnianya lagi Maha Mengetahui.

Diakui ataupun tidak, teori ekonomi yang kita ketahui adalah teori ekonomi yang berprinsip atau berparadigma matematik. Kebenaran ekonomi adalah kebenaran matematik iaitu 1+1=2 dan 1-1=0.

[link]

2 comments:

Mis_One said...

Hanya untuk perkongsian sahaja

IxoR@ said...

sorry...

short msg here: blogwalking sambil klik klik susu dutch lady...

hehehehe...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Klik Klik Nuff!

Titan Power

Rakan Blog


ShoutMix chat widget

free counters